vrijdag 11 december 2020

BodhiPraat week 51.


Knettergek?

De Corona Perikelen…
Het valt me op, dat iedereen, hoe dan ook, er mee bezig is.
De een wil zich houden aan de maatregelen, de ander verzet zich er tegen.
Het mondkapje is gesprekstof van de dag.
De een ergert zich aan de ander, omdat het wel of niet gedragen wordt.
In de media worden we bestookt met propaganda over Het Virus!
Facebook staat roodgloeiend van meningen hierover.
De reacties op elkaars mening liegen er niet om; we verwijten en veroordelen elkaar te pas en onpas.
Fatsoen en respect zijn ver te zoeken.
Rellen en gedonder met/door politie en BOA komen steeds vaker voor.
Er wordt meer en meer gegrepen naar geweld, door beide partijen, want we moeten persé gelijk hebben.
Lang verhaal kort: Corona houdt de gemoederen bezig!
 
En juist dát bezorgt mij de kriebels!
Ik heb vanaf “De eerste Dag” het gevoel: Hier klop iets niet!
Dit gevoel wordt sterker en sterker.
Nú mag je me gerust het stempel “Knettergek” geven, maar mij bekruipt het gevoel, dat we in een afleidingsmanoeuvre leven…!
Ja, je leest het goed: Af-lei-dings-ma-noeu-vre!
 
Al onze aandacht wordt naar het Corona Gedoe getrokken!
En dus wéggetrokken van al het andere dat speelt…!
Een ijskoude vinger tippelt over mijn ruggengraat bij deze gedachte!
Hangt er iets in de lucht wat wij helemaal niet mogen weten?
Staat ons iets vreselijks te wachten?
Zou er wereldwijde paniek uitbreken, zodra we er achter komen wat wérkelijk gaande is?
Noem mij gerust Stapelmesjogge, maar ik wou het toch even gezegd hebben!
 
Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten