zaterdag 28 maart 2020



Corona 2.

In de Gerarduskalender zag ik de spreuk:
“Realiteit is een verzinsel van fantasieloze mensen.”

Het is het nieuws van de dag, iedereen praat erover!
Zo objectief mogelijk bekeken: Het Corona Virus is onder ons!
We noemen het “De Realiteit”…!
Het virus zal er best wel zijn! Maar wat betekent dit voor ons?
We zien de wereld zoals we zelf zijn.
We hebben dus ook allemaal een eigen versie van de realiteit.
De een is laconiek, de ander in paniek. De een is volgzaam, de ander opstandig. We beleven deze tijd op onze eigen manier.

Misschien is het juist nu, een geschikte tijd, om weer eens thuis te komen bij onszelf en ons af te vragen:
Welke impact heeft Corona op mij Persoonlijk.

Ik zelf voel me wel wat overweldigd, door al het nieuws wat tot me komt.
De snelheid, waarmee de vele veranderingen plaatsvinden, verwarren me.
Ook ik ben het allerliefst in mijn “Gewone Toefel”!
Ik probeer te dealen met de vele meningen, die ik hoor en ben druk doende hierin mijn eigen weg te vinden.
Ik voel irritatie over de oproerkraaiers onder ons, zoals een groep jongeren, die ik laatst tegenkwam, die overdreven luid en provocerend hoestend over straat liepen…!
Misschien was het hun manier om hun frustratie te verwerken…?

Ik doe mijn best te leven van dag tot dag!
De vele vragen in mijn hoofd probeer ik zo objectief mogelijk te benaderen.
Mijn Innerlijke Rust bewaar ik, door zo bewust mogelijk te Zijn!
Ik doe mijn best te accepteren, dat ik niets Zéker weet. Juist nu!

Laten we vooral vriendelijk blijven naar elkaar!
Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten