zaterdag 21 maart 2020



Corona

Juist nu, in deze dagen, waarin het Virus een grote rol speelt in het leven van ons allemaal, wens ik iedereen, uit het diepst van mijn hart:

VREDE EN ALLE GOEDS!

De laatste weken heb ik veel geschreven over het Ego, en het woordje “Respect” heb ik wekelijks laten terugkomen.

Nu, juist NU, krijgt Respect een geheel nieuwe lading.
Het zou best wel eens hét antwoord kunnen zijn op Corona…!

Hoe respectvoller we in het leven (gaan) staan, hoe groter de kans om deze periode in ons Leven goed te doorstaan.
Laten we, juist nu, eens niet luisteren naar het geroeptoeter van het Ego.
Het Ego wil ons aanzetten tot EGOïsme.
Onze Ik-gerichte Gedachten zetten ons op het verkeerde spoor, waardoor we een risico lopen het egoïsme te voeden.

Respect en Dankbaarheid zijn de wapens die we nu hebben.
Wapens die we nu kunnen inzetten in de strijd tegen het Virus.
Respect voor elkaar en voor de richtlijnen die we ontvangen.
Dankbaarheid naar al diegenen die ons helpen.

Respecteer en steun de mensen die al ziek zijn.
Respecteer de mensen, die zich nu extra hard inzetten om de boel draaiende te houden.
Respecteer de noden van de ander:
Hamster NIET maar verdeel wat er is.
Er is Genoeg voor Iedereen, maar niet voor hebzucht!
Egoïsme kan nu echt niet meer!

Laten we het hoofd koel houden en doen wat we kunnen doen.

Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten