zaterdag 9 mei 2020

BodhiPraat week 20.



Kleine Bodhi.

Hallo allemaal.
Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Kleine Bodhi.
Grote Bodhi zag mij liggen in een winkel, waar je mij niet zou verwachten en het was “liefde” op het eerste gezicht.
Ik ben slechts een pluche Aap, mijn motto is: “Horen, Zien en Zwijgen”.
(Niet zo moeilijk voor een speelgoed Aapje…)

Ooit ben ik door iemand bedacht en geproduceerd, met het doel kinderen en/of volwassenen blij te maken, troost te bieden en traantjes op te vangen. Een héél nobele functie dus…
Ik word niet gehinderd door een leven, door gevoel, door gedachten.
Ik word niet gehinderd door welk zintuig dan ook, maar mijn snoetje spreekt boekdelen!
Je ziet er in wat jezelf wil zien…!
Als Grote Bodhi naar mij kijkt, komt er een glimlach op zijn gezicht.
Is me dát even Prachtig…!

Het Leven voor jullie mensen is niet altijd gemakkelijk!
Jullie hebben wél te kampen met zintuigen, gevoelens en gedachten.
Ieder van jullie is uniek!
Jullie leven allemaal op dezelfde Aarde, maar allemaal in een eigen wereld.
Ieder van jullie heeft een eigen Waarheid.
Ieder van jullie moet zien te dealen met het Ego!

Ieder van jullie is ooit geboren en gaat ooit dood.
De tijd daartussen kan variëren van luttele seconden tot meer dan honderd jaar…!

Ik ben blij een pluche Aapje te zijn, maar ook ik zal ooit vergaan.
Ik ben blij, dat mijn soortgenoten en ik, er voor jullie mensen mogen zijn.
Ik realiseer me, dat jullie glimlach naar ons, soms de enige is van die dag…!

Vrede en alle Goeds,
(Kleine en Grote) Bodhi.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten