zaterdag 4 juli 2020

BodhiPraat week 28.


Macht.

Wikipedia:

“Macht is volgens socioloog Max Weber het vermogen van personen of groepen om andere personen, groepen of zaken de wil op te leggen, eventueel tegen de wensen of belangen van die anderen in.”

 Spreuk: “Macht is Zwakte vermomd als Kracht!”

Waar zijn we mee bezig in ons Nederlandje?

We lijken wel van de Pot gerukt!

De Opgelegde Mening van de Bange Menigte, volgen we als “De Waarheid”!

Onze Angst en Onzekerheid zijn speelballen geworden van de Machthebbers in Nederland.

 

Ik ben nu 60 jaar.

Mijn opvoeding stond in het teken van Respect en Fatsoen.

Mijn dagelijks streven is Waarnemen zonder te Oordelen.

Mijn dagelijks streven is het respecteren van andermans mening.

Ook ik heb een eigen mening, toch hanteer ik zoveel mogelijk de fatsoensnormen in de omgang met de ander.

We gaven mensen een hand en/of een knuffel ter felicitatie…

Een arm over de schouder om te troosten…

Drie wangkussen ter begroeting van bekenden…

Nu schijnt dat allemaal niet meer te mogen…

Waar zijn we in Godsnaam mee bezig?

 

We zijn ons land tot op haar fundamenten aan het verzieken!

Wat komt nog allemaal op ons af?

Mensen worden gefrustreerd, grimmig, achterdochtig en egoïstisch.

De Collectieve Indoctrinatie zal toch weer betaald moeten worden door de Burger…!

 

Misschien toch het boek: “De Vijf Inzichten” (Miguel Ruiz) lezen…!

 

Vrede en alle Goeds,

Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten