zaterdag 21 november 2020

BodhiPraat week 48.


Today.

Matala is een dorp aan de zuidkust van het Griekse eiland Kreta, gelegen aan de baai van Messara. Het ligt 75 kilometer ten zuiden van Iraklion, de hoofdstad van Kreta.
Op een muur in de baai staan de woorden te lezen:
“Today is Life! Tomorrow never comes.”
“Vandaag is het Leven! Morgen komt nooit!”
 
Ik lees deze woorden als volgt:
Vandaag (Nu) is het enige leven, dat ik daadwerkelijk heb!
Komt morgen ooit…? Nee!
Want als “Morgen” er eenmaal is, is het vandaag!
Morgen blijft dus altijd Mórgen!
 
Voor mij bied dit perspectieven:
Wat ik ook “Goed” wil doen in dit leven; ik hoef dit alleen maar Vandáág te doen…!
Stel; ik wil stoppen met snoepen!
De afspraak met mezelf om NOOIT meer te snoepen, bezorgt me onrust en gaat waarschijnlijk dan ook niet lukken.
Ik snoep dus vandaag niet…!
 
Vandaag de Dag is er veel aan de hand in het leven.
Er gebeuren dingen waar ik het absoluut niet mee eens ben en waar ik heel veel moeite mee heb. Ik begrijp het allemaal niet en ben daardoor huiverig voor de toekomst, voor morgen…!
 
Maar…
Today is Life! Tomorrow never comes!
Alleen vandaag, alleen NU, heb ik de mogelijkheid keuzes te maken die goed aanvoelen voor mij.
 
En dat hoef ik alleen maar vándaag te doen…!
 
Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten