zondag 2 augustus 2020

BodhiPraat week 32.



Bewustwording.

Volgens het woordenboek:
“Het verkrijgen van inzicht in de persoon die je bent en in de patronen van je leefwijze”.

Door mijn eigen “BodhiPraat” krijg ik inzicht in mezelf; ik word bewust van mijn eigen persoontje.
Mijn Blogs gaan over de zaken waar ik “tegenaan loop”.
Door daar over te lezen en schrijven, krijg ik het voor mezelf vaak helder.
Ik stelde mezelf ooit de vraag: Waarin Geloof ik? Waarop Vertrouw ik?
Vellen papier heb ik vol gekrabbeld en samengevat in mijn eigen “Credo”.
Mijn “Credo” staat vol verrassende Inzichten…!

Mijn Hoogste Goed blijkt “Innerlijke Rust” te zijn!
Innerlijke rust is (volgens mij) voor iedereen bereikbaar, maar de manier waarop, zal beslist voor iedereen anders zijn.
De een doet graag wandelen de ander luistert naar muziek.
Meditatie, Yoga, Tai Chi, gebed; allemaal prima manieren!
De wegen zijn verschillend; het doel nagenoeg hetzelfde.

Jaren geleden las ik het boek: De Vier Inzichten van de Tolteken.
Dit boek deed mijn leven op haar grondvesten schudden…!
Mijn leven veranderde!
Inmiddels bestaat het boek: De Vijf Inzichten van de Tolteken.
Ook het Vijfde Inzicht was voor mij een Openbaring!

Dagelijks doe ik mijn best, te leven naar deze inzichten.
Dagelijks ga ik op mijn gezicht; hierdoor leer ik mijn valkuilen te herkennen en groeit mijn bewustzijn.

Dit voelt goed en voedt mijn Innerlijke Rust.
Vanuit deze Rust is het prima vertoeven in het NU.
Blijf bewust! Adem bewust! Je Adem is je Anker.

Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten