vrijdag 2 oktober 2020

BodhiPraat week 41.


 

Wat een Gedoe!

Mijn vrouw en ik zijn op vakantie geweest op Sardinië.

Het weekend voor we vertrokken, was er wat gedoe over wel of niet verplicht testen op Corona. Het bracht voor velen onrustige momenten met zich mee.

Lang verhaal kort:

We hebben een leuke vakantie gehad; we waren éven weg van alles!

Vanaf het moment, dat we weer terug in Nederland waren, buitelden de berichten over elkaar heen; nieuwe maatregelen en veel fratsen van diverse regeringen.

Op dit moment realiseren we ons, dat we tijdens onze vakantie, inclusief de heen- en teugreis, de dans regelmatig ontsprongen zijn.

We hebben geluk gehad!

In de media, zoals Facebook, zijn veel berichten te lezen van reizigers, die dit geluk niet gehad hebben.

Zij hebben bijvoorbeeld dagen lang vastgezeten op luchthavens…!

Veel vakanties zijn in het water gevallen, of waren op zijn zachtst gezegd niet zoals verwacht en gehoopt.

Wat mij persoonlijk erg verbaasd, zijn de reacties van lezers op bedoelde berichten: Ze druipen van betweterig leedvermaak!

Ik krijg het vermoeden, dat het zogenaamde Coronavirus niet alleen op de longen slaat, maar ook op de hersenen van de mensen…!

Ik heb mijn eigen duidelijke mening over dit C-gedoe!

Mijn vrouw deelt deze mening, en daar ben ik blij mee!

Ik geloof niet meer zo erg in Vrijheid van Meningsuiting!

Maar…

Mijn gedachten en mijn mening zijn mijn waarheid.

Ik respecteer andermans mening; ieder het zijne!

Discussiëren hierover heeft voor mij geen waarde, aangezien discussies doorgaans enkel gaan over het wel of niet “Gelijk krijgen”.

Maar wie heeft gelijk? Wat is de waarheid?

Ik volg Socrates: De enige zekerheid is, dat we niets zeker weten!

 

Vrede en alle Goeds,

Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten