vrijdag 16 oktober 2020

BodhiPraat Week 43.


 Fout Bezig.

 
Ik werd wakker, deed een plas en stond op.
Meteen dacht ik: Verrek, deze volgorde klopt niet…!
(Gejat van H. Finkers)
 
Misschien hebben we dat allemaal wel eens:
We beginnen de dag helemaal fout.
De rest van de dag verloopt dan ook absoluut niet lekker.
Wat we tegenkomen ligt opeens onder een vergrootglas; we reageren te pittig, worden prikkelbaar en gaan ons haasten.
Herkenbaar? Nou… Het werkt voor geen meter!
 
Dit jaar; het jaar 2020, geeft mij zo’n zelfde verwarrend gevoel.
Vanaf eind februari, heb ik het gevoel, mee te spelen in een bijzonder slechte film.
Mijn gevoel, mijn innerlijke raadgever, verteld me het één.
De bekende media vertellen me heel wat anders.
De minder bekende media matchen met mijn gevoel, maar staan haaks op de bekende media.
Mijn gezond verstand en logica liggen regelmatig onder vuur.
Ik denk steeds beter na, voor ik iets doms zeg…!
De tweestrijd wordt feller en verwarrender.
 
Albert Einstein stelde ooit:
“Er zijn maar twee dingen oneindig: De Domheid der Mensen en het Universum…! Maar van het Universum, weet ik dat niet helemaal zeker!”
 
Wijzen naar de ander en een oordeel vellen, is me te gemakkelijk.
Wie is Slim? Wie is Dom? Van welke kant moeten we dit bekijken?
 
2020… Een heel vervelend jaar! Voor ons allemaal!
We zullen er mee moeten dealen, met respect en fatsoen naar elkaar!
Slim of Dom; we kunnen blijven leren van elkaar, maar het ééns worden…?
 
Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten