woensdag 29 januari 2020





Mindfulness.

Volgens het woordenboek:
"Bewust aanwezig zijn in het huidige moment".

Mindfulness is eigenlijk een logisch gevolg van meditatie.
Voor Meditatie gaan we echt "even zitten" om onze Innerlijke Rust een Boost te geven.
Mindfulness gebruiken we de hele dag door!
De truc zit ook nu weer in onze ademhaling;
Deze vindt plaats, echt alléén maar Hier en Nu!
Door bewust te focussen op onze ademhaling, zijn we Hier en Nu.
Alleen Hier en Nu kunnen we daadwerkelijk waarnemen, wat er aan de hand is en het terugbrengen naar de essentie.
De rest er omheen zijn slechts gedachten; meer niet!

Bewust aanwezig zijn in dit moment! Aandacht! Focus! Concentratie!
In ons hoofd zijn we veel te vaak met heel andere dingen bezig, dan met hetgeen we aan het doen zijn.
Ik persoonlijk, geloof absoluut niet in "Multitasking".
Met meerdere zaken tegelijk bezig zijn, geeft mij alleen maar onrust in mijn hoofd. En dat is precies wat ik NIET wil!

Door het mediteren, creëren we een "Nulpunt" in ons leven.
Door "Mindfulness" te beoefenen, kunnen we dit nulpunt de hele dag door oproepen. Ik noem dit: Innerlijke Rust.

Als je wandelt; wandel dan BEWUST!
Als je koffie drinkt; drink dan je koffie BEWUST!
Als je auto rijdt; bestuur dan je auto BEWUST!
Als je "Wat-dan-ook" doet; doe het dan BEWÚST!
Dát bedoelen we met Mindful bezig zijn!
Leef NU, en geniet van alle mooie momenten!

Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten