woensdag 29 januari 2020





Waar gaat het nu eigenlijk allemaal om?

Ik was me weer eens druk aan het maken, aan het mopperen over zaken, die ik op dat moment schijnbaar erg belangrijk vond.
Dat ik op dat moment niet zo heel gezellig was, bleek uit de vraag van mijn vrouw: "Hoe wil je dat ik je aanspreek vandaag: Als Bodhi of als Grumpy Pantano?"
Ik moest direct denken aan de stellingen van een goede vriend:
Alles is Relatief – Niets is onder controle – Alles veranderd constant – Alles gaat voorbij – Het is goed zoals het is!
Misschien een beetje kort door de bocht, maar in ieder geval relativerend.
Ja, waar gaat het nu eigenlijk allemaal om?
Omdat het leven op dit moment, het enige leven is, dat we hebben, zal mijn antwoord waarschijnlijk zijn: NU! Het gaat om het NU!
Door een familielid, die op dit moment gedreven en doelbewust bezig is, met het regelen van zaken voor de (nabije) toekomst, werd ik hiervoor op mijn vingers getikt.
Weer de vraag in mijn hoofd: Waar gaat het nu eigenlijk allemaal om?
De filosoof Socrates heeft ooit gezegd: "De enige wijsheid die echt telt is weten dat je niets weet".
Zo heeft ook iemand eens gezegd: "De enige zekerheid die we hebben is het feit, dat constant alles verandert!"
Wéér de vraag: Waar gaat het nu eigenlijk allemaal om?
Ik lees veel! Ik begrijp de woorden en interpreteer de zinnen.
Zo maak ik mijn eigen verhaal, want ook ik ben een uniek mens tussen de ruim 7,5 miljard anderen.
Misschien is het juiste inzicht:
Ik weet niet waar het nu eigenlijk allemaal om gaat.
Iedereen bepaalt zelf, wat op dit moment voor hem/haar belangrijk is.
Op dit moment, denk ik, dat mijn Innerlijke Rust, voor mij het allerbelangrijkste is; ik word toch liever aangesproken met "Bodhi" in plaats van "Grumpy".
Geniet van het leven en relativeer ook een beetje!

Vrede en alle Goeds,
Bodhi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten